Photobucket

ADIK BERADIK SINONIM AV8

posted in at 1:58 PTG

Pesawat pejuang Harrier T2

Pesawat pejuang Harrier T2, yang dilelong setelah ditamatkan perkhidmatannya daripada pasukan udara tentera British

Mati-mati ingatkan pesawat ini dilelong dengan  dalam keadaan masih boleh guna (bukan grounded condition) kalau dilihat pada gambarnya, rupa-rupanya dah scrap semua kelengkapan dan enjin telah dipisahkan menjadikannya sebuah giant model untuk pameran

Pesawat pejuang Harrier British dilelong di ebay, di bida pada harga £69,999 namun tiada sambutan.
pesawat yang dapat terbang dan mendarat secara menegak yang pertama dibina didunia, mula digunakan oleh RAF pada tahun 1969, ia banyak membantu British dalam peperangan Falkland pada tahun 1982 dan berjaya menembak jatuh 25 buah pesawat musuh dan dikatakan tidak satupun pesawat ini berjaya diembak jatuh oleh musuh dalam 'air-to-air combat.

AV-8B Harrier
 AV-8B adalah pesawat keturunan Harrier, generasi kedua yang dibina oleh syarikat McDonnell Douglas US dengan kerjasama British Aerospace (BAe), pesawat ini lebih moden dari pesawat Harrier asal.

AV8 - PARS

AV8 PARS - Kerajaan Malaysia telah memeterai kerjasama dengan Turki bagi membolehkan negara mengeluarkan produksi tempatan kenderaan APC 8x8 untuk kegunaan pasukan tentera darat bagi menggantikan kenderaan APC lama yang telah usang....AV8 juga tapi bukan pesawat pejuang ...tapi APC, yang bakal dipelbagaikan versi persenjataan yang bakal dibawa olehnya. Sekian...saja buat lawak.

Tag: av8b | Harrier | av8 pars  | apc  | home |    

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share