Photobucket

TIZ ZAQYAH VS NUR AMINAH

posted in at 10:41 PG

Gambar Pelakon Tiz Zakiah

Pelakon Tiz Zakiah, antara pelakon baru berbakat, yang mampu menyerap watak 
dengan berkesan

Penampilan Tiz Zaqyah dalam lakonan sebelum, ‘NUR KASIH’ sememangnya kurang menonjol, aku mula perasan bakat Tiz ni kalau tak salah aku dalam drama’ impian lyanna’ sebagai watak IKA, dari situ aku dah dapat rasa Tiz memang boleh berlakon dan tertanya-tanya juga kenapa dia hanya diberi watak-watak ‘chipsmore’, je.

Akhirnya Drama ‘NUR KASIH’, di bawah arahan Kabir Bhatia telah memberi peluang keemasan watak utama kepada Tiz, sememangnya khabir seorang yang tahu mencari pelakon yang amat cocok untuk menjiwai watak Nur Aminah dan Tiz Zaqyah berjaya melaksanakannya dengan cemerlang.

Eemm, tergerak hati nak beri komen tentang lakonan Tiz Zaqyah dalam drama Nur Kasih, kepada yang kata Tiz Zaqyah tak sesuai atau tak bagus dalam lakonan sebagai Nur Aminah dalam drama Nur Kasih tu, aku tak setuju sangat. Tiz, bagi aku berjaya membawa watak Nur Aminah tersebut dengan cemerlang, dalam semua aspek watak Nur Aminah telah berjaya di serap oleh Tiz, mungkin individu yang komplen tak bagus sebab mereka dah tengok gambar dia bersosial, yang bercambah di internet.

Kita MENILAI kekuatan sesuatu lakonan itu dari sudut lakonan dan watak yang diberikan, disini aku pasti Tiz Zaqyah telah berjaya dan Kabir Bhatia memang tepat memilih Tiz Zaqyah sebagai Nur Aminah.

Khabarnya drama tersebut akan di filemkan. Sekiranya ditukar kepada orang lain ,filem tersebut aku rasa akan gagal, walaupun jln ceritanya bagus, sebabnya satu sahaja, kerana sudah terpahat di dalam hati para penonton Tiz Zaqyah itu Nur Aminah, begitu juga dengan lain-lain pelakon dalam drama tersebut mestilah dikekalkan 100 peratus.

Tahniah TIZ, sifat Nur Aminah itu, semulajadinya telah wujud dalam diri Tiz, samada Tiz sedar atau tidak, cuma masa yang akan menentukannya.

Antara bakat-bakat baru yang berpontensi untuk pergi jauh dalam dunia lakonan di Malaysia, kategori wanita ialah:

Tiz Zaqyah,
Lyana Jasmay.


koleksi tiz zaqyah di youtube, wawancara live dengan nur kasih di jom heboh


lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share