Photobucket

Mengapa Orang Bukan Islam Maju dan Orang Islam Tidak Maju

posted in at 11:51 PTG


 rumpun buluh

Mengapa orang bukan islam maju dan org islam tidak maju itulah yang penulis terbaca disaat berlegar-legar di ruang udara alam maya yang dinamakan internet....huh penulis tersenyum sendirian bila membaca tajuk tersebut...kadang-kadang rasanya bagai nak termuntah apabila terlalu acapkali orang mempersoalkannya..padahal jawabannya amat mudah dan pendek sahaja...untuk merumuskan segala persoalan yang tak pernah habis-habis dipersoalkan.

MAJU dan MUNDUR....

Sebab apa mereka maju...sebabnya mereka bersatupadu...sebab apa kita mundur...sebabnya kita tak bersatupadu. Mereka bukan setakat bersatupadu dalam satu kumpulan malah juga bersatu didalam bidang-bidang lain yang strategik seperti sains dan teknologi....bersatukan otak untuk memecahkan kebuntuan teknologi menjadikan mereka maju didalam bidang tersebut,  dek majunya ilmu teknologi inilah mereka berjaya mencipta pelbagai produk-produk mutakhir ...terutamanya didalam bidang pertahanan.  Melalui kekuatan pertahanan dan penguasaan teknologi...mereka tak perlu bergantung pada pihak lain.. Itulah yang menjadikan mereka berkuasa  dan kuat dan bertambah kuat apabila mereka bergabung membentuk satu pasukan.

Adakah kita  bersatu....aku tertawa sendirian lagi...contoh bersatunya kita...paling dekat contohnya  ialah di forum TOPIX....buat satu tajuk provok thread ...dan sipembuat tajuk itulah yang  menghentam didalamnya...dengan meninggalkan 2 atau 3 jawapan yang membakar didalamnya.

ibarat menyimbah minyak ...menantikan api

Majukah kita bersikap demikian ...sedangkan kita dikatakan serumpun.  Perangkap yang kita  pasangkan sendiri hanya perlu diusik sedikit sahaja untuk memporak-perandakan semuanya.  Musuh yang ingin memecah-belahkan kita tersenyum...tanpa perlu bekerja keras...kerana kita  sendiri telah menyediakan bahan idea untuk menggagalkan kita dari bersatupadu dan  kemudiannya kita saling mula bercakaran sesama sendiri dek tohmahan yang kita sendiri ciptakan.

Mungkin itulah kemajuan teknologi namanya,  yang dikejar oleh kita yang dikatakan serumpun.

blogging | malaysia  | personal  | apaajanews

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share