Photobucket

NO IDEA | APA ENTRY BARU HARI INI?

posted in at 12:14 PG


Agak lama tak berkesempatan untuk memuatkan entry baru pada blog penulis ini...alexapun dah drop...lebih-lebih lagi alexa ranking Malaysia... lagilah bertambah drop...sebabnya mungkin terlalu
ramai bloger-bloger di Malaysiani yang rajin hantar entry baru

Kegilaan untuk submit entry baru pada blog sememangnya bagus...tapi kalau dah tak ada ideatu..
ramai juga yang hantar entry-entry sampah...asalkan blog updated...betul  tak...ermmm...kadang-kadang tuan punya blog sendiri sedar apa yang dia submittu sampah ke tidak...tapi buat-buat tutup mata sebelah saja....sebab yang penting ada blog entry baru setiap hari..macam bagus.

Sebaik-baiknya kalau tak ada idea yang bernas...lebih baik jangan submit apa-apa ..takkan kot cerita semut masuk dalam cawan minumanpun nak dijadikan bahan entry...ini contoh-contoh sampahlah.

Sebaik baiknya hantarlah entry yang ada manfaat...tak kisahlah apapun tapi orang akan ulang baca entry tersebut walaupun dah lama di postkan...itulah maksud penulis...jadi fikir sejenak bagaimana nak buat entry yang macamtu.

PRAKTIKKAN YANG INI :

Salah satu perkara yang paling baik...dimasa ketiadaan idea ataupun tengah ketandusan idea...ialah dengan mengedit entry-entry lama yang mana dirasakan perlu ditambah untuk menambahkan lagi kepadatan isi entry tersebut...tapi kalau asyik masukkan entry sampah...macam mana nak diupdatekan pulak betul tak...jadi sememangnya tak boleh nak updatelah namapun sampah.

Kebiasaannya blog entry lama yang kandungannya bercorak mendatangkan manfaat, selalunya boleh ditambahkan konten-konten tambahan yang berkaitan untuk memantapkan lagi isi kandungannya.  So mula hari ini fikir sejenak entry yang bakal anda tulis...ada tak yang boleh memberikan manfaat.....so the next time bila tengah 'no idea'...bolehlah entry-entry anda tersebut  ditambah nilainya. Ianya akan juga akan mendapat perhatian dari cik google.

Selamat berblogging with 'a good blog entry' konsep.

Agak lama tak masukkan entry...sebab sibuk buat research untuk 'slide' pada blog penulis...memang dah lama nak buat cuma agak lama sedikit masa diambil untuk 'coding' ditambah pula pakai blogspot.....yang bukannya server sendiri, pelbagai masalah teknikal timbul. Namun alhamdulillah dah siap, cuma masih ada beberapa masalah kecil yang perlu di selidiki lagi.

No Idea | blog entry sites  |  tips on a good blog entry  | apaajanews

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share