Photobucket

Blogroll Exchange Link dan BACKLINK

posted in at 11:10 PG


Exchange link - dengan membuat pertukaran link ataupun berkongsi link diantara satu sama lain anda akan mendapat backlink, pertukaran seperti ini dipanggil juga sebagai 'reciprocal link'.

Dimana 'A' link kepada 'B' dan 'B' link balik kepada 'A'. Ramai yang sibuk mendapatkan 'exchange link', bermacam kaedah dipraktikkan, malah ada juga yang membuat page khas ataupun blog separate untuk dijadikan ala-ala directory...semuanya bertujuan untuk menambahkan PR, namun tak semua kisah dan ambil peduli tentang blogroll.

Blogroll anda juga sudah mampu untuk dijadikan sebagai exchange link, tanpa perlu mewujudkan direktori berasingan, namun bagaimana untuk menjadikan blogroll itu dikira sebagai backlink anda?
Kaedah yang berkesan sekali ialah dilakukan oleh kedua-dua pihak. Sebaik-baiknya mestilah follow diantara satu sama lain dan blogger 'a' mestilah meletakkan blog 'b' pada blogrollnya dan begitu juga perkara yang sama mesti dilakukan oleh blogger 'b'.  Baharulah link tersebut akan dikira sebagai backlink dan kedua-duanya akan mendapat manfaat daripadanya. Yang dimaksudkan dengan meletakkan pada blogroll ialah , apabila 'a' membuka blog 'b' dia akan dapat melihat blognya juga ada pada listing 'blogroll 'b', begitulah sebaliknya.

Jika salah seorang sahaja yang link(meletakkan blog) pada blogroll, manakala seorang lagi tidak membuat perkara yang sama, hanya blog yang dimasukkan pada blogroll sahaja akan mendapat manfaat backlink.
Jadi tolong masukkan blog pada listing blogroll anda hanya cara ini akan dikira sebagai exchange link yang berjaya dan dikira sebagai backlink.

Tentu anda juga ingin tahu berapa banyak backlink dari blogroll yang telah anda perolehi dan dari blog manakah anda perolehi, anda boleh semak disini online-utility.org backlink checker , lihat dari blog mana anda perolehi dan adakah anda ada menyumbang balik faedah yang telah anda perolehi dari blog tersebut dengan memasukkannya juga pada listing blogroll anda, tidak rugi rasanya sebab kedua-duanya akan memperolehi manfaatnya.   

Namun ada juga yang berkemampuan dari segi kewangan, sanggup membeli backlink yang sememangnya ada ditawarkan kepada warga warga website mahupun blogger, tepuk dada tanya selera, antaranya Think Serp, Quality backlinks submission

| Blogger | Backlink Checker | Exchange link | linkjuice |  Backlink Build  | Buy Backlinks, | Link Building Services  | apaajanews

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share