Photobucket

Google Unraked Don’t Worry Read This – My SEO Experience Tips.

posted in at 8:37 PTG

My own SEO Experience tips,Google PageRank/Unranked ALEXA RANK, MOZRANK when and why?
Aku mula start menulis blog pada awal bulan lepas 10 oct 09, selepas seminggu menggodak dan menulis blog, blog aku masih Google Unrank, amat mengecewakan, apatah lagi bila aku lihat ALEXA rank aku dah mula bergerak namun Google Rank masih N/A – UNRANK .

Aku mula kecewa, aku mula surf internet, membaca beberapa artikel berkenaan Google rank. Kebanyakannya akan memberitahu perkara yang sama ‘jikalau blog anda masih baru ,just wait ia akan mendapat rank juga …akhirnya ada yang mengatakan mengambil masa sebulan…ada pula yang mengatakan 2 minggu.

ITS OK …then aku mula menjadikan blog aku sebagai bahan kajian SEO, belajar dari tips tips yang aku perolehi dari internet berkenaan SEO dan Google Page rank.

Akhirnya pada 30 oct 09, petang dalam jam 3.30pm aku buka blog aku, mulanya aku tak perasan tentang Google rank aku, maklumlah Toolbar google pagerank aku sebelum ni kan ‘N/A’, maksudnya tak de rank langsung! JADI AKU TENGOK ALEXA RANK., kemudian aku mula terperasan, YES Google indicator rank dah bertukar warna dari GREY Color ke WHITE color, ini bermaksud AKU DAH MULA MENDAPAT 0/10 pagerank. YES YES YES.

Memang pada permulaan, anda mendapat unrank-terutamanya bila blog anda baru dibuat. Don’t worry just carry on writing your blog. Jika anda install google toolbar, make sure pagerank indicator dipaparkan pada toolbar tersebut, supaya anda boleh melihat perkembangan google pagerank anda.

Kotak putih sebelah kiri atas - Google Page Rank Bar/Indicator. kotak warna GREY - unrank.
Warna PUTIH - dah ada rank pada Google.


Inilah hasilnya sekiranya blog anda setelah anda click pada menu 'cached'.


Bagaimana blog anda nak tahu perkembangan bahwa Google rank anda sedang dalam proses dinaikkan taraf dari PR – UNRANK KEPADA 0/10RANK. Dari google toolbar – pagerank,bila anda klik pada button tersebut, ada satu menu ‘ cached snapshot of page’ sekiranya blog masih baru kalau anda klik menu ini,anda tak akan dapat nak cache page anda-sebabnya masih baru, akupun kecewa juga pada awalnya kerana tak dapat cached, tak pe sabar je , bila anda dah mula dapat cachedkan blog anda …itulah tanda bahawa pagerank anda dari N/A akan bergerak ke 0/10 Google rank. So bila nak cecah 0/10 rank tu taklah dapat den nak pastikan. Tapia pa yang penting bila anda dapat cached page blog anda menggunakan seperti yang saya sebutkan tadi bermakna, ianya suatu perkembangan yang baik bagi blog anda, ia sedang dalam prosses dari tak ada rank’N/A’ KE 0/10 Google Rank.


AKAN BERSAMBUNG....
Download Google Toolbar disini

Download Firefox browser disini

Panduan untuk add on ALEXA Button disini



lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share