Photobucket

TINTA DAN DOSA

posted in at 1:37 PG

TULISAN BLOGGER

TINTA DAN DOSA - dalam menulis kadang kala kita lupa tentang dosa

SALAM SEJAHTERA buat semua rakan blogger, tercari cari entry yang bakal hendak aku tintakan pada hari ini, namun satu persatu,,,terbantut.

Ternyata semenjak ke belakangan ini, aku agak berat untuk bertinta diatas layangan kertas bayangan dunia ini (internet). TAKUT TERTINTA SESUATU YANG MENGGURISKAN mana-mana hati dan perasaan, apatah lagi gurisan itu tak aku ketahui siapa dirinya...dan mampukah aku untuk menjawabnya di alam hidup sesudah matiku.

Itulah yang paling aku takuti, apa yang aku noktahkan ialah biar lah berhati-hati dalam bertinta...semoga menjadi BERKAH kepada yang menyinggah...itukan lebih mulia. Mungkin usia menjadikan aku lebih berhati-hati.

dalam menulis kita kadang-kadang lupa melihat samada apa yang kita tulis dan paparkan itu, mampu memberikan manfaat ataupun hanya menambahkan lagi dosa.  

Sekiranya ada yang terguris...seribu maaf aku pohonkan. Semoga tinta ini juga menjadi pedoman juga buat rakan rakan sekalian. Lebih baik menulis sesuatu yang memberi manfaat daripada menghidangkan sesuatu yang boleh menambahkan lagi dosa. Sekadar mengingatkan buat diri aku sendiri.

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share