Photobucket

HANDPHONE HUJAN DAN PETIR

posted in at 8:36 PTG

guna handphone boleh disambar petir

guna handphone ketika hujan, boleh disambar petir, jadi anda kena berhati hati.

Anda boleh disambar petir dengan menggunkan handphone....agak mengejutkan itulah yang sempat penulis baca sebuah artikel di kosmo bertarikh 22 ogos 2011, menurut azli paat ketika waktu hujan anda dilarang dari menggunakan handphone di tempat terbuka kerana ketika membuat panggilan caj-caj yang tidak seimbang akan terhasil, sekiranya caj-caj tersebut tersedah kepada petir, maka petir tersebut akan menyambar telefon mudah alih tersebut dan anda pastnya akan disambar petir.

Walaubagaimanapun menggunakan handphone di dalam persekitaran yang tertutup seperti didalam bangunan tidak akan mengakibatkan anda disambar petir. Berita ini dikeluarkan setelah laporan berita dari kosmo yang menyiarkan seorang meninggal dunia akibat disambar petir ketika berada disebuah bangsal ketika waktu hujan dan beliau sedang menggunakan telefon bimbit ketika itu.


Semoga kita terhindar dari kejadian seperti ini.

apaajanews  | telefon bimbit  | gadget handphoneaksesori handphone  | jual handphone murah  | ipad android murah  | samsung tab

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share