Photobucket

LPKP OH LPKP! KATA DUA ATAU WIN WIN SITUATION

posted in at 10:05 PG

Sebagai pengguna pengangkutan awam, rakyat Malaysia terutamanya dilembah Kelang amat berbesar hati diatas pembukaan Terminal Bas baru yang serbah canggih dan lengkap iaitu Terminal TBS-BTS yang terletak di Bandar Tasek Selatan.

Foto:Bernama  

Harap-harap ditahun 2011 ini adalah perubahan, terhadap LPKP (LEMBAGA PELESENAN KENDERAAN PERDAGANGAN ) dalam menangani isu masalah-masalah pengangkutan negara,
demi memantapkan lagi sistem dan servis pengangkutan awam negara.


Harapan besar di tahun 2011 ini, supaya LPKP lebih menjadi a 'very good listener', terutama pendapat dan masalah yang diajukan dari pemandu bas dan teksi....yang berwakilkan persatuan induk berkenaan....barulah pelbagai masalah pengangkutan awam dapat diatasi dengan baik.

Kredit Akhbar Kosmo


Jangan hanya mendengar sebelah pihak sahaja, masa lalu LPKP lebih mendengar kepada aduan pengguna sahaja, tanpa memperincikankan aduan tersebut dari sudut pemandu teksi dan bas, kenapa mereka ini 'low class' sangatkah sampai tak boleh terima pendapat dan pandangan mereka...sedangkan mereka inilah 'people on the ground' , mereka lebih tahu apa masalahnya. Apapun mereka ini ,penulis respect, kerana tidak mencari kerja yang menyalahi undang-undang negara sebagai sumber mata pencarian.

Samada TSB-BTS ,pengusaha bas atau teksi - ketiga-tiga pendapat mereka, LPKP perlu memperincikan sehingga resolusi 'WIN WIN SITUATION' diperolehi....barulah sistem pengakutan awam negara akan maju.

Selagi resolusi formula 'win win situation'  tidak diamalkan sebagai salah satu kaedah LPKP dalam menangani permasalahan pengangkuta awam  dan lebih kepada Resolusi 'KATA DUA', ianya  tidak akan mampu membawa servis sistem pengangkutan awam maju ke hadapan, malah hanya akan mengekalkan servis dan mutu berada ditakuk lama.

Ibarat pindah rumah baru, tapi dalam rumah berselerak juga sama macam tinggal dirumah yang lama dahulu.

hasil nukilan - apaajanews

| KosmoOnline | DIGG | Pengangkutan Awam Malaysia | apaajanews

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share