Photobucket

SEO itu apa

posted in at 1:33 PTG


SEO Definition - Search Engine Optimization, kini bukan hanya dipraktikkan oleh golongan yang arif tentang dunia internet, seperti webmaster, malah kini sudah semakin ramai pengguna biasa seperti bloggers mula mencelikkan mata dan mula mempelajari teknik-teknik SEO...semuanya kerana ingin mendapatkan rating ataupun RANKING  yang lebih baik SERP TOP 10 daripada enjin carian terutamanya dari Google dan lain-lainnya.

Definasi SEO secara basisnya adalah seperti berikut:
SEO adalah suatu proses ataupun kaedah untuk meningkatkan volume atau quality trafik pada sesebuah website daripada enjin carian menerusi secara natural atau organic, iaitu kaedah secara semulajadi dan

bukannya melaui kaedah teknik berbayar seperti SEM(SEARCH ENGINE MARKERTING).

Antara contoh kaedah yang dipanggil organic / natural adalah kaedah yang biasa dilakukan, seperti memberi komen pada blog yang anda lawati...serta mendapat 'BACKLINK daripadanya.

Kebiasaannya kedudukan teratas pada enjin carian akan membuatkan lebih ramai pelawat akan datang ke sesuatu website ataupun blog itu. Didalam internet marketing strategi, seo mengambil kira 2 faktor:

Bagaimana enjin cariaan bekerja
Apa yang pembaca cari

Pengoptimaan website/blog melibatkan 'editing pada kontent' dan juga 'HTML' . dimana banyak membabitkan editing 'keyword' DARI MASA KE SEMASA.

akan bersambung lagi, info berkaitan SEO TIPS ini akan diperkemaskini dari masa ke semasa..
SEO TIPS |  SEO DEFINITION | ASK SEO | apaajanews 

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share