Photobucket

Laskar Pelangi

posted in at 11:07 PG



Sebuah Filem - LASKAR PELANGI

Mungkin aku agak terlambat ..atau ada yang menganggap aku persembahkan ini suatu info basi

baru baru ini aku pulang beraya di Johor...al maklumlah kalau balik ke johor tu
stesen tv berebut nak pilih mana satu yang nak tengok banyak sangat singapura, indonesia dan malaysia..pilihlah

mungkin kalau di johor setiap rumah ada 3 tv kot...ha ha ha

namun aku sempat menonton filem laskar pelangi, melalui tv indonesia channel mana satu aku tak ingat

apa yang aku nak kupaskan setelah menonton filem ini, terbahagi kepada dua karektor

Pertama 'Pak Hasan' pengetua sekolah - bagaimana guru ini menasihatkan muridnya, bahasanya simple tapi nasihat yang menusuk terus tersemat kedalam hati menjadi suatu kuasa inspirasi yang kuat.

kepada guru-guru patut menonton filem ini, ambil sikap pak hasan kupas dan hayati perasaan keihklasan hatinya dalam dunia perguruannya yang tersendiri.

kepada anak-anak yang masih bersekolah...lihatlah kawan-kawan kamu walaupun susah, mereka tetap mahu bersekolah.

tontonlah filem ini
SINOPIS BOLEH DILIHAT DISINI - LASKAR PELANGI

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share