Photobucket

ANTARA PENYOKONG KUAT BOLASEPAK INDONESIA DI AMPANG

posted in at 2:54 PTG

MALAYSIA VS INDONESIA

tak masuk tak masuk - Itulah yang kedengaran apabila sepakan penalti bermula - Photos:apaajanews/samsung mini galaxy

Inilah gambar yang sempat penulis rakamkan ketika siaran langsung perlawanan akhir bolasepak sukan sea, diantara Malaysia dan Indonesia, antara kawasan di Ampang Selangor, dipenuhi dengan penyokong kuat Indonesia...yang rata-ratanya warga Indonesia yang bekerja disini.

Suasana bertambah riuh rendah apabila sepakan penalti bermula,,teriakan 'TAK MASUK, TAK MASUK', kedengaran dengan begitu kuat...apabila pasukan Malaysia membuat sepakan penalti...memang riuh. Gambar disini agak kurang jelas, harap maaf..disebuah kedai yang memasang skrin besar khas untuk para penyokong Indonesia.

Bagi penulis perlawanan bolasepak di dunia ini...tidaklah hebat dan begitu mengujakan untuk ditonton melainkan apabila dua negara berjiran ini bertembung, sememangnya sambutan begitu hebat dan PANASSSS...

Namun apa yang penulis ingin sampaikan disini, terutamanya kepada warga Indonesia di Indonesia...kami disini walaupun menonton perlawanan akhir bolasepak ini...masing masing bersebelahan diantara penyokong Malaysia dan Indonesia,

kami tak bergadoh (beremtam) ya bapak bapak sekalian,  Kami masih waras..kami tetap aman disini.

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share