Photobucket

KISAH BATU CINCIN ...MISTERI

posted in at 3:55 PTG

PEJABAT POS LAMA

KISAH INI ADALAH KISAH BENAR....beberapa bulan yang lalu penulis kerap ke puchong, kerana ada urusan kerja di sana, agak lama juga disana selama 3 bulan sebelum semua kerja selesai.

so...pada waktu tengahari selalu makan dan minum di sebuah restoran berdekatan dengan GIANT, memang disitulah selalunya penulis lepak makan tengahari berseorangan diri.  Suatu hari tu ada seorang pelanggan yang duduk bersebelahan meja penulis tengah minum, penulis memang terperasankan beliau, tapi biasalahkan kita tak kenal so buat tak tahu sajelah.



Tapi akhirnya , penulis terperasan rasa macam orang dok perhatikan penulis, sememangnya orang asing tersebut, tapi penulis tak kisah....so teruskan minum sambil baca paper. Setelah agak lama minum....TIBA...TIBA

Orang yang tak dikenali tadi, merapati meja dimana penulis sedang makan dan dia menegur , sambil penulis membalas tegurannya. Setelah agak lama penulis bersembang-sembang dengannya. dia mengatakan untuk memberi sesuatu kepada penulis...penulis agak terkejut..dalam hati berkata ' ai..simamatni nak kenakan aku ke?

kemudian penulispun menjawab...err kalau nak beri sesuatu ...boleh tapi kalau nak beri sesuatu tapi u mintak duit saya, itu tak boleh sebab saya tak ada wang.

Dia menjawab, tak apa saya nak beri dengan ikhlas, lalu dikeluarkan batu cincin dan diberikan pada penulis dan memesan dengan penulis agar membuat bingkai cincin dari perak dan pakai cincin tersebut, begitulah kata-katanya.

Diapun terus berlalu....selepas beberapa detik penulis bangun dan mencarinya tapi dia sudah menghilang entah ke mana.

Jadinya ...ade sesiapa yang arif tentang batu cincin...boleh beri pendapat, sekian wasallam

apaajanews | batu cincin | khasiat cincin | misteri cincin |

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share