Photobucket

Why Pakatan Lost part 2 - apaajanews

posted in at 1:08 PG

apaajanews - PART 2

Semuanya Kerana Jual Barang Dengan Harga di bawah MODAL.

Berbalik pada komentari yang lepas pakatan lost in bagan pinang.

Aku rasa minggu ini, coretan di blog aku ni lebih kepada komen-komen tentang politik dari apa yang aku rasa dan fikir, semuanya untuk dijadikan bahan rujukan pada sesiapa yang nak bertanding pada pilihanraya kat Malaysia ni. Al kisahnya begini,

dacing

Apa akan terjadi kalau anda sebagai seorang peniaga menjual harga barangan runcit anda di bawah harga MODAL ...untung atau rugi...anda jawablah sendiri.

Aku rasa itulah antara SATU lagi faktor MENYEBABKAN pakatan merudum dan bakal merudum lagi bila pilihanraya akan datang. UMNO dah mungkin terhidu perkara ini, yang nyatanya perkara ini sudah SUSAH untuk PAKATAN merungkaikannya.

Ada yang mungkin tak faham kiasan aku kot, tapi kalau PAKATAN tak faham alamat KANTOI pada pilihanraya akan datang amat CERAH.

JANJI-JANJI sebelum pilihanraya! Adatlah memanglah masa pilihanraya perlu menabur janji-janji MANIS sebagai wadah gula-gula untuk meraih UNDI, sesiapapun yang bertanding akan membuat janji untuk memenangi hati para pengundi.

TETAPI janji yang ditabur tu PATUT-PATUT la, rakyat nipun satu juga kadang-kadang minta yang bukan-bukan, itu sepatutnya CALON-CALON pilihanraya kena arif dan prihatin. Kena fikir mana yang boleh DAN mana yang tak boleh JANJI.

Jadi bila janji punya janji, tak dapat ditunaikan maka dapatlah saham awal di BAGAN PINANG.


KESIMPULANNYA LAGI
Jangan jual harga barang dibawah harga MODAL. Bagan Pinang PART1

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share