Photobucket

PERODUA MPV

posted in at 1:41 PG


Apa yang menarik tentang berita ini…..baru sahaja Proton mengeluarkan mpv proton Exora, aku berkesempatan juga melihat pameran kereta ini, bagi pendapat aku Proton mpv ini dalamnya agak luas dan dari segi finishing dalamannya bagus,keluasan juga bagus.
Enjinnya pula versi 1.6, Cuma enjin ni saja aku rasa agak kurang gemar sedikit..bukannya apa takut meraung kalau-kalau naik bukit. Loss power itu yang kurang sedap bila memandu jauh dan bila melalui lebuhraya ke Pahang.

Namun aku belum berkesempatan untuk memandu uji lagi, so harapnya tidaklah meraung, sepatutnya kalau dikeluarkan enjin versi 1.8kan lagi bagus.
Perodua juga bakal mengeluarkan mpvnya sendiri, dengar-dengar dari versi ‘Toyota Sette’. Enjinnya pula veris 1.5…alamak, apapun kita tunggu dan lihat meraung atau tak. kalau dilihat keluasan dalamannya luas dan selesa, lihat beberapa gambar di bawah.

yang ni spyshot yang dapat dilihat - bakal perodua mpv, tengah test drive.
p/s. kepada pemilik exora why not, give a reply samada prestasi enjin exora ok ke tak?
lagi...photo Perodua MPV

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share