Photobucket

lepas makan jangan lupa..

posted in at 4:11 PTG

kucing

Kucing - pun pandai lepas makan cuci tangan dan mulut - photos: apaajanews/samsung mini galaxy

Kucingpun pandai, bab bab kebersihan diri, lepas makan duduk relax cuci tangan dan mulut dahulu, sebelum nak buat kerja kerja lain, tapi kita sebagai manusia ni kadangkala nak main langgar je ikutkan hati, sampai lupa ...atau saje buat buat lupa tentang apa yang di larang, mana yang boleh dan mana yang tak boleh dan yang penting dan paling berbahaya sekali ialah mendekati perkara-perkara yang boleh menjerumuskan kita kepada perkara yang tidak boleh...di dalam agama, tapi dek kerana melebihkan akal dalam menghukum perbuatan ....itulah yang menyebabkan kita jadi alpa dan membolehkan perkara yang tidak boleh, bertambah huru hara lagi, apabila kita sendiri tidak menyedarinya, sebabnya memang ada formula karangan mahupun ayat untuk menjadikan kita tidak menyedarinya.

Mungkin kita perlu balik mentelaah kisah Dajal.

Jadi kena berhati hati sebelum melibatkan diri dalam sesuatu perkara....takut kita tergolong dalam kumpulan yang melebihkan akal dari hukum.

sekeping photo yang telah melahirkan bibit-bibit tinta buat penulis pada hari ini...semoga kita senantiasa tidak buta dalam celik.
 

lima2013

About Author

apaajanews

Selamat datang ke blog ini, kehadiran anda amat saya hargai.penulis akan berusaha untuk ziarah kembali ke blog anda sambil meninggalkan komen.

share